Lėtinis skausmas - tylioji epidemija

Skausmas nėra įrašytas į Pasaulio sveikatos organizacijos paskelbtų dešimties dažniausių mirtingumo ir invalidumo priežasčių sąrašą, bet žymiausi pasaulio skausmo medicinos specialistai tvirtina, kad skausmas individualizuoja ir net žudo.

Vakarų Europos šalyse nuo lėtinio skausmo kamuojasi penktadalis tuo sergančių gyventojų. Jis yra pripažintas tyliąja šio amžiaus epidemija. Skausmas - tai sveikatos sarginis šuo. Taip jį apibūdino senovės graikai, kuris informuoja apie artėjantį pavojų, verčia ieškoti pagalbos. Išsivysčiusiose pasaulio šalyse lėtinis skausmas kamuoja apie penktadalį jų gyventojų..

Atskirkime ūminį skausmą nuo lėtinio. Ūminis skausmas praeina po susižeidimo, ligos. Tačiau ne visada žinoma kada skausmas tampa lėtiniu. Čia galima įtarti fizinio aktyvumo stoką, įkyrias mintis apie skausmą, depresiją, nerimą, dar neatpažintas ar neišgydytas ligas.

Skausmas - savarankiška liga, kurią būtina gydyti. Kitaip jis smarkiai progresuos ir sukels didžiules kančias.

MIGRENA. Tai ne romanuose aprašyta poniučių liga. Ji tikra ir klaikiai alina. Medikai iki šiol neatranda priežasties, kas sukelia tą nepakeliamą epizodinį galvos skausmą. Žmogų ima pykinti, pila prakaitas, migla temdo akis, stringa kalba, dirgina garsai ir klaikiai skauda galvą.

Medikai svarsto, kad tai galibūti paveldimumas, streso, nuovargio, miego režimo nesilaikymo, badavimo (dietos?), piktnaudžiavimo alkoholiu, šokoladu, kakava, riešutais, fermentiniu sūriu pasekmės. Silpnosios lyties atstovės migrena serga tris kartus dažniau nei vyrai.

GYDYMAS. Pacientui priepuolio metu rekomenduojama ramiai gulėti silpnai apšviestoje patalpoje. Vaistus paskirs gydytojas. Profilaktika: jokio aštraus maisto, alkoholio, rami aplinka, neerzinantys žmonės, masažas, akupunktūra.

Priepuolio metu reikia ramiai gulėti silpnai apšviestoje patalpoje. Vaistus paskirs gydytojas. O kad nepasiektumėte tokio lygio, gyvenkite sveikai. Pirmiausia, patys įsigilinkite nuo ko jums pradeda skaudėti galvą. Vos atsikėlę išgerkite porą stiklinių vandens. Per dieną jų reikėtų ištuštinti šešias. Apgalvokite savo meniu. Pasekite, nuo ko jūsų organizmas apsunksta, ar pakankama jūsų maisto įvairovė? Ar patogiai sėdite prie darbo stalo? Gal jums kerštauja stuburas? Sekite ir kontroliuokite kraujospūdį. Miegas – sveikatos šaltinis. Neišsimiegojote? Išmėginkite kitą pagalvę. Ryte nors truputį pasimankštinkite. Venkite to, kas dažniausiai sukelia galvos skausmą: kavos, šokolado, fermentinio sūrio, raudonojo vyno. O jei pakėlėte jo taurę – būtinai užkandžiaukite.